Sangha

El Sangha del Lotus Blau està format per un grup de practicants que donen un suport a la Fundació i tenen una pràctica personal de meditació. El grup es reuneix per compartir la seva pràctica a través de retirs i classes que inclouen la meditació, les arts meditatives, l’estudi, la involucració social, l’ètica, el treball corporal, i la sublimació de les activitats mundanes.

Retirs Sangha

Els retirs del Sangha són trobades d’entre 1 i 7 dies que fan aquells que componen el Sangha. El Sangha està format per un grup de persones interessades en la meditació, la introspecció i l’estudi i que es reuneix setmanalment. També accedeixen als retirs del Sangha aquells que fan donatius durant l’any per ajudar que els projectes socials de la Fundació puguin seguir tirant endavant, encara que no tinguin una pràctica de meditació regular, ja que a vegades es fan retirs que estan a l’abast d’aquestes persones.

Llinatge

Maezumi

El Venerable Hakuyu Taizan Maezumi Roshi, una influència seminal en el creixement del budisme Zen als Estats Units, va ser ordenat com a monjo Soto Zen a l’edat d’onze anys. Va rebre títols en Literatura Oriental i Filosofia a la Universitat de Komazawa i va estudiar a Sojiji, un dels dos principals monestirs Soto al Japó. Va rebre la transmissió del Dharma de Hakujun Kuroda, Roshi, el 1955, també va rebre l’aprovació com a mestre (Inka), tant de Koryu Osaka Roshi com de Yasutani Roshi Hakuun.

John Daido Loori

John Daido Loori va néixer a Jersey City, Nova Jersey i va ser criat com a catòlic romà. Com a qualsevol nen a Loori li encantava fotografiar les coses, fins i tot usava el bany de la seva família com a cambra fosca improvisada. Va servir a la Marina dels EUA de 1947 a 1952, més tard, després d’estudiar a Rutgers, va treballar com a químic a la indústria alimentària i va liderar la Unió Americana de Llibertats Civils als comtats de Orange i Sullivan de Nova York. Com a adult es va distanciar del catolicisme i va explorar altres religions. El 1972 Daido Loori va començar la seva pràctica formal Zen, que va estudiar a Nova York sota les ensenyances Soen Nakagawa i després a Califòrnia sota les de Taizan Maezumi Roshi.

John Daido Loori, successor de Taizan Maezumi Roshi, va ser el fundador de l’Ordre Mountains and Rivers del budisme Zen, abat del Zen Mountain Monastery i un dels mestres zen més influents a occident.

Bernie Glassman

El 1967 Bernie va començar els seus estudis amb Hakuyu Taizan Maezumi Roshi, el fundador del centre Zen de Los Angeles. Es va convertir en Mestre Zen -Sensei Glassman- el 1976. El 1980 va fundar la seva comunitat Zen a New York. Va començar la Graystone Bakery, en un primer moment atesa per estudiants Zen, com un mitjà de vida per la Comunitat, i després es va convertir en un vehicle per emprenedors socials a Yonkers. El 1995 Bernie va rebre inka, el segell final d’aprovació, del seu mestre, i es va convertir en Roshi Bernie. El 1996 va servir com a cap espiritual del White Plum Lineage, que incloïa centenars de grups Zen i centres dels Estats Units, Amèrica Llatina, i Europa. També va ser el primer president de l’Associació Americana de Budisme Zen Soto. La seva família de Dharma inclou mestres de Dharma, monjos zen, preceptors zen, empresaris zen, clergat cristià, rabins, sufís xeics i pacificadors de diverses religions. Bernie és el Co-fundador de Zen Peacemakers.