Classe de Dharma

La classe de Dharma consisteix en meditació, lectures i comentaris sobre les lectures.

A les classes de Dharma es comença fent Zazen per després passar a treballar les lectures setmanals. Les lectures van des dels Sutras classics, fins als escrits de mestres com Dogen Zenji, Kodo Sawaky Roshi, John Daido Loori Roshi, Chögyam Trungpa, Bernie Glassman Roshi, entre d’altres. Durant la classe es parla de les experiències viscudes durant la setmana segons les pràctiques establertes setmanalment.

Pràctica G9

La Pràctica G9 es fa a través de la participació en la classe de Dharma, retirs (Seshin), i altres classes a la Fundació, i proposa fer una pràctica que vol mantenir a la persona conectada amb un treball continu com a cami per trobar la tranquil·litat. Aquesta pràctica es compon de les següents branques:

Zazen

És la pràctica de meditació que es practica sobre un zafu i zabuton. A la pràctica del G9 es practica Shikantaza. Aquesta pràctica es fa en posició asseguda però també en altres moments durant el dia. La pràctica de Zazen es porta a terme individualment així com en grup, durant retirs (Seshin) o classes.

Autoconeixement

Aquesta pràctica consisteix a fer un treball personal que porta a la persona a adonar-se de les seves limitacions a nivell personal, i de com la seva tranquil·litat només depèn d’ella mateixa. La base del treball és el constant apuntar cap endins sense jutjar-se i així anar aprofundint en un treball d’autodescobriment. També es tracten temes relacionats amb els problemes que puguin sorgir a partir d’una pràctica personal.

Estudi

Tot i que en el Zen l’atenció i el moment present són claus també és important l’estudi de textos clàssics i de textos més contemporanis, per tal d’ajudar a encendre una espurna a l’interior del lector. A part de les lectures es treballen els textos fent un treball de grup a la classe de Dharma.

Sublimació de la vida mundana

És la pràctica que busca la connexió amb tot allò que ens envolta. Busca la valoració i la sublimació de la vida mundana que connecta el JO amb les 10.000 coses.

Ètica

Aquesta pràctica consisteix en l’estudi exhaustiu i la pràctica dels 16 preceptes del Bodhisattva, sempre però amb una visió contemporània. Aquesta pràctica es porta a terme a través de lectures, retirs, tallers i la classe de Dharma.

Art contemplatiu

L’expressió de la creativitat es fa a través de pràctiques com la cal·ligrafia, el dibuix a tinta o la música (Taiko), principalment. Aquesta pràctica busca l’expressió de la creativitat i l’autoconeixement. Es busca l’expressió del que no es pot expressar en paraules.

Treball corporal

El treball corporal fa referència a l’autoconeixement a través del cos. A través del cos es practica la unificació del cos, la respiració i la ment mitjançant pràctiques que van des del tir amb arc i el Hatha Yoga, a activitats més mundanes com rentar-se la cara o menjar.

Pràctica del treball

La pràctica del treball ens porta a la vida quotidiana on el treball, sigui remunerat o no, ens ocupa una gran part del dia. Amb aquesta pràctica prenem consciència de com el treball ens nodreix a nosaltres i al nostre entorn. Aquesta pràctica es fa a través de la participació en projectes socials i en retirs, però també es tracta de portar-la a la pràctica en la vida quotidiana.

Involucració social

Una de les parts més importants de la Pràctica G9 és la participació social per donar suport a aquells que ho passen malament i per treballar en pro d’una millora del benestar social d’aquells més desafavorits a la societat. A la Fundació hi ha diferents projectes socials que permeten fer aquesta pràctica.